Karl Küster (Beneath the Surface)

From Autistic characters wiki
(Redirected from Karl Küster)
But nothing is lost. Not even in a family. Never.
— Karl[1]
📑 This page is a stub.
Karl Küster
'
Portrayed by Anton Petzold
Appears in Tod von Freunden (Beneath the Surface)
Debut episode 1: "Sabine"
Year 2021

Karl Küster is a main character in the German-Danish crime thriller series Tod von Freunden (lit Death of Friends, also released as Beneath the Surface in the UK).

Character creation

Actor Anton Petzold was able to speak with an autism therapist to prepare for the role. He also has an autistic friend whom he consulted.[2][3]

Autism

Karl is first stated to be autistic in episode 1, and it is mentioned multiple times thereafter as well.

References

  1. episode 5: "Karl"
  2. Guido Glaner (2021-02-061). Dresdner Schauspieler Anton Petzold in ZDF-Miniserie: Wie spielt man einen Autisten? (German). Tag24. Retrieved on 2023-06-03. “Er habe einen Freund, der unter dem Asperger-Syndrom leide, erklärt er: "Er hat mir alle Fragen offen und ehrlich beantwortet." Auch eine Autismus-Therapeutin wurde in der Vorbereitung herangezogen.”
  3. Es kommt auf die Perspektive an (German). Neidig Agency. Retrieved on 2023-06-03. “Im Vorfeld des Drehs habe ich mit einer Therapeutin Gespräche führen können, die mir nochmal eine neue Sichtweise auf das Thema Autismus ermöglichte. Ich habe zudem das große Glück einen autistischen Freund zu haben, mit dem ich in der Vorbereitung einen offenen Austausch hatte, der viele meiner Fragen beantworten konnte und bei dem ich mir einiges anschauen durfte.”

External links